att göra ett kollage av sina drömmar?!

Japp.
Först tänkte jag att det handlade om någon slags terapi...men vad är inte terapi egentligen, ibland kan det vara terapi att bara sätta sig i soffan och äta en god glass..mmm
Sedan började jag förstå att såklart så är det en slags terapi och jag tror att den funkar.
Skillnaden med denna metod från andra, som t.ex att sitta och prata om saker som man vill göra, att tänka på sådant som man vill förändra eller åstadkomma idag och i framtiden, det är att här handlar det om att man ska klippa ut text, sådan som man tycker motsvara ens tankar och känslor.
det är så att man gör ett kollage där man klisstrar fast bilder på sådant som man önskar sig som t.ex en bil, en soffa eller vad vet jag..det är ens egna drömmar och hopp det handlar om. Vidare kan man försöka genom text eller bild få en känsla förmedlad på papperet, som t.ex en bild på en själv där man tar en skogspromenad. känslan handlar om friheten och lugnet. det viktiga är att man klistrar fast sådant på kollaget som man känner ska finnas där. På detta sätt så går tankar ihop med handling. Att sitta och klistra detta gör också att man funderar på det ännu mer och efter en tid så har man bilder på det man önskar mest.

Det är mycket som pågor i våra tankar, dagligen, jag tycker detta är ett fantastiskt sätt att strukturera sina tankar genom. ofta har man ingena aning om vad det är man vill, vart man är på väg.... På det här sättet börjar man fundera på vad det är man vill ha på sitt kollage, därigenom uppmärksammar man också innersta önskningar. Ska börja med mitt kollage när som helst, jag är just nu inne i tankefasen : ))


N.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0