styrelsearbete, att påverka högskolor och universitet...

Idag har jag varit på ett spännande möte, jag fick lyssna på en föreläsning om olika ideella organisationer. Det är på många sätt man kan engagera sig som person, alla bör vi i mån av tid göra något för att förbättra denna värld.

På mötet så kom vi in på hur det är man gör efter avslutade studier för att få in foten i arbetslivet. Många studenter känner nog igen sig i problematiken att komma ut på arbetsmarknaden, det finns säkert de som också är osäkra på vilka kunskaper de har med sig ut i arbetslivet. Ibland har man ingen konkret titel att presentera sig med.
Jag sitter nu i en styrelse som jobbar med att påverka studenters livssituation, både genom att underlätta övergången till arbetsmarknaden och med att lägga fram förslag till hur man ska förbättra utbildningar på diverse sätt.

Idag vid föreläsningen sa föreläsaren att det är viktigt att nätverka och detta gör man bäst genom att engagera sig på olika håll i samhället. Man ska också ansöka om praktikplats om det är någon organisation eller företag som lockar med arbetsuppgifter eller annat.

det handlar idag mycket om sådant som visar på engagemang och vilja. Man ska stå ut i mängden med intressanta inslag i ens CV.

Det är också mycket viktigt att göra sin röst hörd, därför rekommenderar jag alla studenter att gå in i sociala nätverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0