Slussens nya utseende

Det känns fel att göra Slussen "modernt"... alla dessa glasbyggnader... sterila enorma monster som växer fram i vackra och mysiga Stockholm...
Jag har alltid varit kär i min födelsestad eftersom den har varit så jordnära. Stockholm är så härligt charmigt med alla de äldre detaljerna kikandes fram på de färgglada byggnaderna.

När jag är ute på stan brukar jag gå med blicken vänd uppåt, det finns alltid någon detalj som fångar mitt öga... de berättar en historia...

Jag vill inte ha ett genomskinligt, sterilt och opersonligt Slussen....jag vill ha ett Slussen som känns som hemma, ett med karaktär...som bjuder in med varma färger...

N.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0